Thursday, January 26, 2012

Homework oh Homework

Hai . Assalamualaikum

Nampaknya cuti seminggu dh nk habis pun
sememangnya cuti yang agak biase je
tiap pagi bangun solat subuh basuh baju online editing dn HOMEWORK !

homework adalah penyeri hari cuti seorang pelajar..seriusly ke?
kadang2 fade up gak dgn HW..lagi2 kalau nk buat nota or karangan
HW yg pling aku x suke adalah HW yg kene buat nota..alahai lecehnya
nak bukak texbook,ringkaskan segala penerangan dye. --'
ok even aku x suke..tak bermakne x siap ok.
well aku buat penuh perasaan~penuh warna..dn mmg aku akn merungut if nota yang aku dh buat punyelah lawa nak mati..takde pujian..wakakak.. >.<
sekurang kurangye cakaplah "baik" kan?
tapi kalau ikut aku..aku nak pujian cam gini "ok nota awk sungguk indah bak pelangi menghiasi langit nan biru yg mendamaikan .setiap kata yg ditulis bgaikan puitisan lagu"
OK itu melampau ! LOL
tips kalau nak HW siap sharp on time kan (ni cara aku lah)
macamni
yang pertama sekali :
siapkan dulu semua kerja yg parents suruh..secepat mungkin

yang kedua :
katelah kalau korang ade 10 jenis kerja sekolah,so bahagi2 kanlah ikut hari dn kemampuan tgn.
kalau cuti sminggu..so sehari buatlah 2 jenis HW..tpi kalau HW tu simple..buat lah lgi satu

yang ketiga :
pastikan suasana tmpt yg kau nk buat HW tu..aman tenteram org sng crita yg x akn ganggu konsentrasi korang..kalau mcm aku..aku buat depan tv.

yang keempat :
pastikan smua alat tulis dh ade..so dye x kan ganggu fokus korang dlm menulis HW2 tu..yelah bile dh duduk..tetibe ade lgi brg tertinggl dlm beg..dh kene bangun..lbih best kalau rumah 2 tingkat..korang buat kerja kat tingkat satu..tetibe tertinggal lak liquid dlm beg sekolah.beg sekolah lak letak kat tingkat 2..dh nk kene pnjt tangge,,kalau rumah ade eskelater oklah..haha...kalau dh mls tu suruh adiklah ambik..kalau x de adik? hahaha..daki lah ko tangge tu.. :D

i think yg kelima tu mestilah disiplin mse k..buat secepat mungkin..so bolehla korg online pstu
mcmtulah yg aku buat setiap hri..so kerja sekolah aku jrg x siap..
kalau x siap tu brmakne aku x sihat lah tu..demam mungkin~
dan HW aku mmg bewarna warni coz aku buat hw gune crayon buncho..hahah

ok selamat menjalani HW :D
jgn selalu jdi HW copycat..x elok tahuk?
Tschuss!

No comments:

Post a Comment