Saturday, October 18, 2014

Spontaneous Sunday : Kisah Aku Dan Perubahan


Assalamualaikum , Heyaww ! and Happy Sunday people :)
How are you and I'm fine and now aku dah cuti semester ! yehaaaa ! Masa yang ditunggu-tunggu oleh aku hampir setiap 4 bulan .


Buat pertama kalinya aku nak cerita benda yang agak personal dalam blog ni . Btw , its not too personal la , it just about myself and maybe quiet boring for you guys yg mcm ( 'ada aku kesah ke pasal hidup kau ?! ) Haaa ! :D I dont care btw :P

Harini aku tiba-tiba nak buka blog Bestie waktu aku Tingkatan 4 , Ajim . Ada 2 3 post pasal aku . Yang dia marah , cerita , and macam2 lagi . I still remember yang aku pernah gaduh dgn dia . And aku mengaku tu memang salah aku , sbb perangai aku  ni dulu agak tak matured sikit .... Haaa , gitu ! :D

2 things that you must know about me :-

- Sangat menghargai memori . Memori indah or buruk , dua-dua aku akan ingat selalu . Aku akan ingat setiap tarikh2 yang banyak beri kesan pada aku , dan aku selalu kira untuk tarikh tu datang pada masa akan datang . Aku pun tak tahu kenapa , tapi dah jadi habit

-Sentiasa ingat orang . Orang yang buat aku gembira and orang yang buat aku sedih . Orang yang pernah aku suka dan orang yang pernah aku benci . Semuanya aku tak pernah lupa . Even orang tu dah lupa kat aku , aku tak pernah lupa kat orang tu , Even pernah jumpa sekali , but I'm the type yg takkan pernah lupa dekat orang .

Orang kata life must goes on . But , sometimes aku akan cari balik benda-benda yang boleh ingatkan aku pada kenangan lama , lagu ke , barang-barang , hadiah , post blog :P and setiap kali aku ingat semua kenangan tu , aku akan gelak sendiri dan terfikir banyak benda dah berubah dalam diri aku dan aku sangat bersyukur .

Boleh katakan dulu aku ni cepat sentap , senang marah dan sangat suka balas balik apa yang orang buat kat aku . Even dulu aku ada blog yg aku selalu tulis pasal orang-orang yang aku tak suka . Bila dah besar sikit , aku rasa benda tu takda faedah pun dan buat dosa pun ada jugak . Aku delete blog tu dan buat blog baru ni , hahaha

Faktor yang buat aku berubah tak banyak pun . Aku rasa ada 2 jugak . 2 peristiwa terbesar dalam hidup aku . Berlaku waktu aku Tingkatan 5 dan yang peristiwa ke 2 dalam awal 2013 . aku tak boleh nak cerita apa peristiwa tu , sbb tu lagi lah personal dari cerita ni . Tapi apa yang aku nak kata , 2 peristiwa ni sangat menguji kesabaran aku , emosi . Boleh katakan berhari-hari aku menangis pasal peristiwa yang akhirnya aku sedar  benda-benda ni buat aku kuat dan bina kesabaran aku .

I admit kesan dia nampak sampai sekarang . Which is , aku still boleh tahan marah aku even dah ditahap berasap gila . Aku susah nak menangis selagi benda tu tak sesedih peristiwa aku yang dulu . Bila aku marah , aku diam . Aku takkan bercakap apa pun . Dan aku percaya aku mampu buat semua ni hasil daripada kesabaran yang ada dalam diri aku dan peristiwa yg banyak ajar aku untuk jadi kuat , lebih-lebih lagi kuat berdoa .

Aku rasa sangat bersyukur dan berharap banyak lagi benda yang aku boleh ubah untuk diri aku sendiri dan aku harap orang sekeliling aku pun sama :)

Have a nice day people

p/s :sampai sekarang aku still sabar tunggu dia , haha :')



No comments:

Post a Comment