Monday, November 28, 2016

Spontaneous Monday : Sri serius ? Seriuzlyyy ?


Assalamualaikum and Heyyawww !

Adalah dalam 3 bulan tak update apa-apa kat blog. Sorry readers. Actually bukan senang nak cari topik menarik dan berfaedah untuk aku share dengan korang. Tapi if korang emel or comment kat post in my blog, aku akan reply je. :)

Tapi kalau kau tanya soalan yang sama, jangan tanya kenapa aku tak reply k.

Topik harini, santai je dan aku rasa agak penting la juga, untuk menukar persepsi orang terhadap aku. Kalau tak menarik , sorry
Kalau tak berfaedah , tekan butang X di belah kanan atas sekali.

So.. recently someone said this to me

"Tengok sri.. dulu serius je..sekarang dah pandai gelak..........."
" Sri ni, nampak je serius, tapi bila kau dah lepak dengan dia, comfirm boleh masuk dengan dia"

and i was like.





Sekejapp. Aku ni serius sangat ke ? *Gelakgulingguling dalam hati.
Aku adalah tanya member aku , aku ni serius ke weh ?
and jawapan dia ---> Gi Mampus. hahahahahaha.

Kenapa kau boleh rasa aku ni serius dan nampak garang ?

1- Sebab maybe kau tak pernah tengok aku senyum *basically I've the cutest smile you ever seen.  Bhahahahahahah :P
2- Kau tak kenal and tak pernah having a conversation dengan aku.

Kenapa  aku nampak serius and garang and susah nak gelak?

1- Sebab nak tengok respon orang 
2- Sebab aku mengantuk and penat.
3-Sebab aku tak suka kau . Bhahahahah :D
4- Aku takkan gelak kalau lawak tu lawak hambar.
5- Supaya kau ada effort nak tahu aku ni sebenarnya perangai mcmana *tapimcmxdeeffortje. hahaha


Jadi antara 1 sampai 5. Kau pandai-pandaila fikir sebab apa kau rasa aku ni serius sangat and nampak macam tak boleh di buat bergurau.

Sebelum aku nak kenal dengan seseorang. Aku banyak diamkan diri dan observe attitude orang tu. The way they talk, the way they bergaul, how they makes jokes and many more. Sampai satu tahap, I will go and check their social network untuk tengok personaliti dorang. 

Dengan cara tu, I will know people better. Aku akan tahu cara nak approach dorang dengan cara terbaik, and respect them the way they are. So jangan terkejutlah, kalau tiba-tiba aku tahu birthday kau bila, kau pergi mana, kau buat apa, kau belajar mana, tgh in relationship ke.. semua tu aku boleh tahu sebab style aku, bila aku kenal dengan seseorang tak kisah lelaki ke perempuan. Aku akan buat background check pasal orang tu. 

Honestly.

Kalau kau kenal aku betul-betul... kau akan tahu yang aku ni sebenarnya seorang yang sangat talkactive, suka banyak tanya , gelak macam kejap lagi takde masalah nak datang and yang lainn, korang kena kenal aku dulu la, baru tahu perangai aku macamana. 

Aku tak kisah kalau kau nak kata aku serius ke ape ke.
Actually aku lagi suka macamtu, sebab at least maybe kau takkan berani nak pijak kepala aku and ada rasa hormat.
But its quiet unfairla kalau kau cakap macamtu, without effort pun untuk having conversation with me and to know the real me.

Sebab

Orang selalu cakap, kau akan kenal attitude sebenar seseorang tu kalau kau dah kawan dengan orang tu.

First impression boleh jadi betul boleh jadi salah. So untuk tahu 1st impression kita terhadap seseorang tu betul ke tak, cara dia hanya dengan berkenalan and talk to that person.

And I'm so sorry la to person yang rasa tak selesa dengan keseriusan aku, or maybe rasa aku tak banyak bergaul dan tak banyak cakap.

Sebabnya...

Kalau aku tak jumpa keserasian or maybe topik untuk bercakap . I will just in silent mode. Bak dalam bio blog aku ni. Tapi jangan ingat, aku tak tahu apa pun pasal korang because aku seorang yang sangat ambil tahu hal orang sekeliling.


So yeah..

Pengajaran untuk aku dan kau. Kenal dulu dengan orang tu, baru kau tahu orang tu macamana. Kalau nak buat assumption pun , tak payah nak speak out macam kau dah betul2 tahu orang tu macamana.

n last thing aku nak cakap. Antara benda paling basic untuk aku tahu orang tu betul tak kenal aku adalah.

Dia tahu siapakah orang yang paling aku fanatik kat dunia ni. Hahahaha

Kalau tak tahu tu, memang dia bukan sesiapa la dalam hidup aku.


On my mid semester break. Will really take a break
from everything
that makes my life miserable. Goodnight.





No comments:

Post a Comment