Tuesday, February 7, 2017

Spontaneous Tuesday : My Fault


Now Playing : All I Do // Yuna

Dedicated this post to Sri Nazwa since she's struggling in solving her own problem by sleeping all day long  -_-'



Aku pilih apa yang aku nak.

Salah AKU- Kalau aku sakit hati atas sesuatu benda walaupun aku ada pilihan untuk tak sakit hati.

Salah AKU- Kalau aku cemburu tengok orang bahagia sebab aku tak bahagia macam dorang, walaupun aku ada pilihan untuk jadi bahagia. 

Salah AKU- Kalau aku marah someone rapat dengan seseorang yang aku sayang walaupun aku ada pilihan untuk rapat dengan orang lain juga .

Salah AKU- Kalau aku marah someone sebab tinggalkan aku untuk orang lain walaupun aku ada pilihan untuk tinggalkan dia juga untuk orang lain.

Salah AKU- Kalau aku selalu fikir pasal someone yang selalu tak pernah care pun pasal aku walaupun aku ada pilihan untuk tak fikirkan pasal dia.

Salah AKU - Kalau aku buat benda yang memang aku dah tahu salah walaupun aku ada pilihan untuk tak buat.

Salah kita, bila kita sentiasa ada pilihan yang baik untuk solve masalah kita, tapi kita tetap nak pilih jalan yang buatkan perasaan kita getting worst or we choose to stay in that problem. 

Jangan nak jadi bodoh salahkan orang lain bila kau sendiri boleh pilih dan tentukan apa yang kau nak dalam hidup kau. Kau hanya boleh salahkan orang lain in situation if dorang yang buat pilihan untuk hidup kau, lepastu hidup kau jadi tak menentu. 

Kadang-kadang kita rasa dengan meletakkan sesuatu kesalahan ke atas orang lain, rasa beban yang kita tanggung dalam hati kita tu kurang. Tapi tak. Satu jari tunjuk dekat orang, empat jari tunjuk ke kita balik. 

Lagi satu, When we make a decision on something, make sure tahu akibat yang bakal dihadapi, supaya kita sedar diri bila bad things tu terjadi kat kita, eventhough kita memang minta simpang la benda tu dari berlaku. 

Remember. You always have the power to CHOOSE ! and you always have a better choice over everything.

C'mon girls. You've been in the same storm last time and you still alive right now. You're laugh still the loudest. Take your time. I believe you can handle this.


***************************
Thanks for this write up.
Thanks to everyone who always backing me up, giving me the endless support
Thanks to everyone who never give up on me
Thanks because always be a good listener for the same problem
Thanks for the advice.
Eventhough sometimes you mad at me. You mad for my own goodness.
Still you be the one who understand what I'm facing.
Thank you because always pray the best for me.
May Allah bless you. 

No comments:

Post a Comment